2025年12月6日土曜日

コッポラ1979

コッポラ1979

https://vimeo.com/1144202781

In my opinion, cinema is the most potent, uh, I ch- I don't choose to use the word weapon, but the most potent force in modern times, especially when you begin to consider that cinema as we know it is going to radically change. I mean, I see 12 cameras over here with little movements shuttling film through it and I see one that doesn't need that over there. And we must realize that the world cinema is going to be whether you argue and say, "No, it'll be five years, or it'll be three years." It will be electronic. It will be electronic.

It will be digital. It will bounce off satellites and it will create the dreams and hallucinations of, of the future, of the world.

Ambiguity is a trick- tricky word because the film is about ambiguity. So, how do you make a film about moral ambiguity that is not ambiguous? It's, it's tricky. But what is the moral? Perhaps what the film cries for the most is, is some sort of notion of intelligence to govern us. To be governed by what I said before, intelligence, creativity and friendliness, to let that be our guiding light so that we can walk the tightrope be- between the primitive man, which is in us, and the godly man. If you're familiar at all with, uh, not to bring up the names of philosophers because I know, you know, regular movie goers are going to see this, but this was the whole issue of, of Friedrich Nietzsche who wanted to understand what was good and what was bad. Where did we get these ideas?

Because we are really in a jungle, I mean, uh, human beings. This film just presents a very extreme case where one man goes off, as the line is, beyond the pale of norm- normal human restraint.

He goes too far. He's destroyed by it. But in a sense, it's a sacrificial thing because Amer- I wanted to kill Kurtz for America. I wanted America to look at the face of it, to look at the face of the horror, and to accept it and say, "Yes, it is my face." And only then could they go beyond to some new age. I mean, let's face it, we're talking about a new age in this world.



私の意見では、映画は最も強力です、ええと、私は武器という言葉を使うことを選ばないが、現代で最も強力な力です。特に、私たちが知っているように、映画が根本的に変化すると考え始めると。つまり、ここには12台のカメラがあり、少し動きながらフィルムをシャトルし、あそこにそれを必要としないカメラが見えます。そして、世界映画は、「いや、5年になるか、3年になるか」と議論しても、世界映画になることを認識しなければなりません。それは電子的になります。それは電子的になります。

それはデジタルになります。それは衛星から跳ね返り、未来、世界の夢と幻覚を生み出すでしょう。

曖昧さは、映画が曖昧さについてであるため、トリッキーな言葉です。では、曖昧ではない道徳的曖昧さについての映画を作るにはどうしたらいいですか?それは、それはトリッキーです。しかし、モラルは何ですか?おそらく、この映画が最も泣いているのは、私たちを支配するある種の知性の概念です。私が前に言ったこと、知性、創造性、親しみやすさに支配され、それを私たちの導きの光にして、私たちの中にある原始人と敬虔な人の間の綱渡りを歩くことができるようにします。あなたがまったく精通しているなら、ええと、哲学者の名前を持ち出さないでください。なぜなら、私は知っている、あなたが知っている、通常の映画ファンはこれを見るだろうからです。しかし、これは、何が良いのか、何が悪いのかを理解したいと思っていたフリードリヒ・ニーチェの問題でした。これらのアイデアはどこで得ましたか?

なぜなら、私たちは本当にジャングルの中にいるからです。つまり、ええと、人間です。この映画は、一人の男が、ラインがそうであるように、通常の人間の抑制の青白い色を超えてオフになる非常に極端なケースを提示します。

彼は行き過ぎだ。彼はそれで破壊された。しかし、ある意味では、それは犠牲的なことです。なぜなら、私はアメリカのためにカーツを殺したかったからです。私はアメリカにその顔を見て、恐怖の顔を見て、それを受け入れて、「はい、それは私の顔です」と言ってほしかった。そして、その時だけ、彼らは新しい時代を超えることができました。つまり、それに直面しましょう、私たちはこの世界の新しい時代について話しています。

0 件のコメント:

コメントを投稿

ロン・ハワード監督、黒澤明監督との対面エピソード語る 映画「ハン・ソロ/スター・ウォーズ・ストーリー」会見3 (2018)

ロン・ハワード監督、黒澤明監督との対面エピソード語る 映画「ハン・ソロ/スター・ウォーズ・ストーリー」会見3 youtu.be https://youtu.be/zPBUHmUmDjo